Min blogglista

lördag 7 november 2009

I söndags var det valpkurs. Vi tränade spårning och Musse var som en bulldozer som vanligt. Ivrig att komma till målet... Sen gjorde vi paraplytestet för att se hur de reagerade och hur vi skulle reagera. Det gick ut på att Eva gömde sig bakom en traktor, bakom ett paraply och medan vi gick en och en med våra hundar framåt på stigen så gick Eva sakta ut framför traktorn. Det var nästan så att jag själv blev lite skraj av den synen. Ett stort paraply och två ben som syntes. Musse ville bara kuta fram och hälsa vilket han ju fick göra. Ingen rädsla eller osäkerhet där inte, min duktiga Musse. Sen demonstrerade Magnus, med hjälp av mig och Musse hur man övar upp bithastighet. En trasa fastbunden i ett rep, jag håller musse i kopplet, Magnus kastade denna trasa framför Musse och om Musse inte var snabb nog att bita tag, åkte trasan tillbaka och Musse fick den inte. När Musse bet tag snabbt släppte Magnus och jag och Musse sprang en liten runda så han fick känna att han vunnit något. Musse var väldigt duktig om man tänker på att han byter tänder. Han tappade en tand och blödde men det brydde han sig inte om den lilla krigarn.
Jag och Thomas har lekt detta 1 gång här hemma. Tyvärr inte fler gånger men det blir lite så när man bara syns på kvällarna.

I morgon bär det av till valpkursen igen. Ska bli kul att se vad som skall göras då. Tyvärr kan inte Thomas vara med då han lämnat oss denna helgen för att hälsa på sin kära farfar och kusiner i Trollhättan. Jag och Musse hade gärna följt med om det inte var så att halva Thomas släkt är allergisk mot pälsdjur.



Musse och hans halvsyster Nasha lekte på valpkursen när allt var över.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar