Min blogglista

tisdag 24 november 2009

Pussipuss

Kommit hem från jobbet och har avklarat en promenad med Mussebus. Det var en underbar promenad. Han skötte sig exemplariskt. Han har en förkärlek till schäfer (och rottweiler). På vår promenad stod det en matte med schäfer vid vägen varpå jag stannar Musse och med hjälp av godis får jag hans uppmärksamhet. Han tittar på mig, får godis, tittar på hunden, tittar på mig får godis. Så höll vi på i någon minut medan schäferägaren bara stod och glodde. Sen fick jag Musse att gå fot därifrån. Han höll kontakt med mig hela tiden, jag var så stolt :) Under hela promenaden sedan var han en fröjd. Lyssnade bra och gick mycket fot (av egen vilja, jag gav inget kommando). När vi kom hem blev vi såhär glada...

1 kommentar:

  1. Jag har världens bästa tjej och världens bästa hund :)

    SvaraRadera