Min blogglista

lördag 28 november 2009

6 månader IDAG!

Första natten

6 månader gammal




Grattis Musse, du har överlevt 4 månader med familjen Björklund,Bergqvist. Det firade vi med att gå en promenad in till stan och köpa massor med xxl grisöron och ett halsband. Det var en äldre dam som gissade rätt på hans ålder, blev lite impad. - Han kan inte vara gammal, 6 månader? Gammeltanten hade hjärnan med sig. Var tvungen att le, gentemot den arga minen jag brukar ge till folk som ska kommentera han när vi är ute och går annars. Jag är nog en av de där så kallade, folkskygga hundägarna. En sådan som inte har lust att få höra, men åå så snutteduttig och gud vilken fin, är det en äkta rottweiler, bla bla bla... Låt mig och min hund få gå promenader ifred. Inte ställer jag mig och säger till barnfamiljer, men gud vilket gulligt barn, är den renrasig? Men det är väl kanske sånt man får lära sig att ta, trots allt tycker ju många att det är en icebreaker att börja prata om hunden.


Såhär trött var han när vi kom hem, han ligger fortfarande och sover och har inte rört sitt grisöra.













Igår fick jag ha honom på jobbet i tre timmar då husse var i Lund och satte upp Optimum Nutritions monter på Decembercupen. Hade tänkt ha honom i förrådet när det var kunder i receptionen, hade till och med tagit med ett grisöra och en strupe, men han tyckte inte alls det var roligt att va där inne alldeles själv, så han fick vara ute med mig i receptionen. Han var jätte duktig och han blev väl omtyckt. Men vem kan motstå honom? Ett skall gav han dock ifrån sig när någon jäkel sa hej till mig och Musse kunde inte se vem det var. Ingen säger hej till mamma utan att han säger att det är okej... ;) Det var iaf väldigt bra miljöträning. Mycket folk som kom och gick och som skulle hälsa. Ändå lyckades Musse sova lite. Efter jag slutat tog vi den 30minuter långa promenaden hem genom stan och blev påminnd om att jag faktiskt har en mördar- rottweiler när vi stöter på ett gäng tonårsstinna pojkspolingar varpå en börjar säga - rottweiler,rottweiler och går åt sidan. Musse reagerade dock inte utan ställde sig och luktade på en papperskorg.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar