Min blogglista

fredag 7 oktober 2011

Jakt pågår och resa till Göteborg

Idag hade jag tagit ledigt från jobbet och passade på att åka till Mölledammarna och gå runt i skogen.
Just då pågick jakt (en skylt med "Jakt pågår" var uppsatt vid infarten till parkeringen).
Lite jagande skulle inte få hindra oss från att traska runt på en långpromenad.
Med reflexväst och reflexsele begav vi oss ut i ingemansland.
Jag respekterar dock skyltar såpass mkt (och även jägare, dem är ju inte kloka vissa av dem) att vi höll oss på bilvägen där de kör för att komma till sina älgtorn.
Vi traskade på i nästan en halvtimma innan vi vände om och då hörde man skotten vina inne i skogen.
Man kände sig lite smått skraj där vi gick, två st skjutvänliga varelser, trots reflexerna.
Jag tänkte att jag skulle göra ljud ifrån mig och vad bättre än att träna lite inkallning (han var dock kopplad med långlina) och belöna kontakt. Många och högljuda "BRAA" blev det och Musse såg väldigt nöjd och glad ut där vi gick medan skotten ekade.

När vi kom till dammarna kunde vi pusta ut så då gick vi runt hela dammen/dammarna (de är flera st smådammar med gångstig runt och små broar).
När vi nästan var vid bilen igen stannade vi och vilade oss en stund.
Fast det var mest jag som vilade mig medan Musse nosade efter något gott att äta på marken.

På kvällen begav vi oss till Göteborg.
Musse är van bilåkare vid det här laget. Det har blivit många turer fram och tillbaka under hans två och ett halvt år.
När vi var framme tog vi en tur på den upplysta skogsvägen.
Ur mörkret kommer en man med en liiten liiten vit jack russell terrier som lät oss veta att vi inte alls fick gå där.
Jag och Musse vände om och gick tillbaka samma väg vi kom och lillkillen var jätte duktig. Trots att den lilla lilla vita hunden gormade och skrek brydde sig inte Mussde om den utan tog tillfället i akt att småspringa och nosa på intressanta spår.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar