Min blogglista

fredag 14 oktober 2011

Fotbollsproffs in the making

Idag spelade vi lite fotboll. Musses nya favoritlek.
Snart får jag börja lägga in självbehärskningsövningar i leken, så kanske han börjar lugna ner sig lite av åsynen av en fotboll eller någon som spelar med en.
(För er som inte vet/kommer ihåg så blir ju Musse skogstokig bara han hör någon spela fotboll).

Idag har hundmöten gått både bra och dåligt.
Thomas lämnade av honom som vanligt i stan efter att jag slutat jobbet.
I en veckas tid har hundmöten gått jätte bra verkligen. Jag har varit helt salig när jag satt mig i bilen för att köra hemåt.
Men idag gick det sämre. Det första han gör är att göra utfall mot en Golden retriever ca 20 meter bort.
I förrgår kunde vi gå förbi en golden med endast 4 meters avstånd...
Sen kom det en till golden på vägen vilket inte heller gick bra.

Jag funderar över om det är just den parken som gör att Musse "ser spöken" för när vi kom bort från parken gjorde han inga utfall mot några hundar trots att vi såg en stor svart hund på ca 10 meters avstånd, småhundar som skällde etc.

Kliar mig i huvudet...



 



Ibland är det praktiskt med en katt som gillar hundmat :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar