Min blogglista

onsdag 24 mars 2010

Träning

Idag bestämde jag mig för att börja köra lydnadsträningen med Musse utomhus varje dag. Innan har jag varit mestadels inomhus eftersom han så lätt blir distraherad men nu är jag trött på det så idag gick vi till parken och körde lite apportbockshållande, vilket var väldigt svårt att behålla fokus på tyckte Musse. Vi körde även fotgående och kampade med trasa med kvarsittning. Han kommer kutandes och kastar sig efter trasan, tar tag i den och svingas runt. Skall se om vi inte kan filma lite i helgen, om det nu kan vara fint väder. Han gjorde momenten jätte bra men mellan momenten var annat roligare. Kan dock inte vänta på att flytta in i huset! så man kan köra träningen i trädgård så det sitter innan man kör med störningar.
Väntar på att få hem en kampkudde också som aldrig kommer, hrrm. Aldrig beställt från den sidan tidigare men den verkar seriös. Skall bli roligt att börja köra lite mer på allvar och har kollat runt efter en hetssele också men inte bestämt mig för någon än. De är ju inte gratis så man vill ju att den ska passa bra.
Har även blivit medlem i Bjuvs brukshundsklubb och även anmält oss till en allmänlydnadskurs som går i höst som jag hoppas jag skall komma med på för det är något vi behöver. Grundlydnaden måste sitta innan jag vågar mig på att anmäla till någon lk1- eller spårkurs. Man vill ju inte komma dit med en hund som inte koncentrerar sig för fem öre utan suktar efter de andra hundarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar