Min blogglista

lördag 31 oktober 2009

Mental aktivering




Har lagt en förmögenhet på något som skall vara bra mental stimulering. En box, vilken man lägger godis i och med en kloss ska hunden då få ut detta godis. Jag började som man ska, med att träna Musse till att godis finns under klossen om han puttar på den. Sagt och gjort, han fattade det rätt snabbt. MEN, att få honom intresserad utav att putta klossen in i boxen var totalt omöjligt. Han hittade istället på sitt egna sätt, dvs att sticka in nosen i boxen och kasta upp den så allt godis kom ut. Han kände sig riktigt nöjd efteråt. Jag slet mitt hår i förtvivlan. Har jag lagt pengar på en skitsak, som ändå inte fungerar? Jag förskte i flera minuter få honom att putta klossen ner i boxen.


Men när Mussebus blev mer intresserad utav klossen än av att få ut något godis, la jag ner...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar