Min blogglista

söndag 29 maj 2011

IPO-träning 28 maj

Igår var det träning i Perstorp igen och jag passade på att fota (se inlägg nedanför). Jag körde lite lydnadsträning innan och Thomas körde lite skydd (vi har ju precis börjat med skyddsträningen så därför blir det inget avancerat).

Jag körde fotgående och inkallning med sättande framför mig. Han var väldigt mkt mer följsam än förra lördagen och hade en bra fotposition i fria följet. Inkallningen går ju sisådär fortfarande men jag körde med boll som jag höll upp framför mig. Skall fortsätta träna med bok på marken och något som blockerar vänstersidan så han inte kan snurra in i fotposition som han så gärna vill. Men med bollen framför sätter han sig iaf alltid framför om än lite för långt bak.

I skyddet testade vi först Musse med kudden för att se om han bet bra. Vilket han gjorde. Fullbett varje gång och han släppte inte så då gick vi på en mjuk arm som han också bet bra i. Han var riktigt glad när han fick vinna och man såg hur roligt han tyckte att det var. Han lärde sig också fort att han skulle sitta och vänta på klicket innan han fick gå på figgen även om han hade det lite tufft med självbehärskningen ;P

Vi fortsätter träna byteshandel med bollarna här hemma och det har blivit liiite bättre, ibland :P Han är riktigt envis och enligt honom är alla bollar i hela världen bara hans. Men det är bara att fortsätta traggla - loss-bra! och ge tillbaka bollen. Till slut ska väl poletten trilla ner ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar